Bouwjaar | 01-09-2010 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 93.892 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.497 cc |
Vermogen | 84 kW (114 pk) |
€ 10.950,-
Algemeen
Bouwjaar | 01-09-2010 |
Categorie | Sportwagen/Coupé |
BTW / Marge | Marge Financieren |
Kmstand | 93.892 km |
Deuren | 3 |
Kleur | Zwart Bod op je auto |
Brandstof | Benzine |
Transmissie | Handgeschakeld |
Motorinhoud | 1.497 cc |
Vermogen | 84 kW (114 pk) |
Aanbieder
Bedrijfsnaam | AutoHolwerda |
Contactpersoon | Afdeling verkoop |
Adres | de Klim 9A |
Postcode | 9202 TM |
Plaats | Drachten |
Provincie | Friesland |
Land | Nederland |
GSM | +31 (0)6 - 36330647 bel telefoonnummer toon telefoonnummer |
Website | www.autoholwerda.nl |
e-mail sturen |
Bijzonderheden meld een fout
Honda CR-Z 1.5 i-Vtec IMA GT| 1ste eigenaar| Xenon| S-pakket
De BMW van Japan dat wordt de Honda ook wel genoemd. Dit exemplaar hebben wij gevonden op de zoektocht naar leuke auto's. Bijzonder is dat dit exemplaar maar slechts één eigenaar heeft gehad.
Honda staat altijd garant voor vooruitstrevende techniek zo ook bij deze auto, de meeste hybride auto's zijn voorzien van een automatische transmissie of een cvt. Dit exemplaar is voorzien van een handgeschakelde zes-versnellingsbak. Welke voortreffelijk schakelt en het een bijzondere auto maakt. De 1.5 liter sterke brandstof motor wordt ondersteund door een IMA (integrated Motor Assist) deze elektro motor geeft extra vermogen en zorgt ervoor dat brandstofverbruik in de perken blijft. Wij reden er gemiddeld 5,6 liter per 100 km mee door Duitsland wat keurig is. Daarnaast heeft Honda als fabrikant zijn best gedaan om het gewicht van de auto zo laag mogelijk te houden.
Dit exemplaar heeft de volledige onderhoudshistorie erbij en heeft altijd keurig zijn onderhoud gehad bij de Honda dealer. Laatste uitgebreide onderhoudsbeurt is uitgevoerd op 02-2024 bij 92 dkm. Optisch staat ze er netjes bij weinig gebruikssporen voor de leeftijd en kilometers. Het betreft hier een GT line uitgevoerde CR-Z, dit houdt in dat er veel opzit: Alarmsysteem, Bluetooth telefonie, parkeerhulp, cruise control, lichtsensor, stoelverwarming, xenon licht. De eerste eigenaar heeft ook nog het S-pakket laten monteren, dat betekent een andere gril, andere diffuser en een kleine subtiele achterspoiler op de achterklep.
Daarnaast heeft de GT de fantastische audioinstallatie met een subwoofer in de kofferbak. Opvallend is hoe stil deze auto is voor een auto van dit formaat.
Kortom bent u opzoek niet naar een doorsnee auto, maar wel naar een auto welke qua rijders kosten betaalbaar is en nog wat rijplezier geeft dan staat hier de juiste auto voor u.
Aflevering is inclusief volledige poetsbeurt en garantie.
Vragen of bezoek plannen? Maak een afspraak!
Wij zijn alleen op afspraak geopend, u kunt bellen op +31 (0)6 36 33 06 47.
In goed overleg is er veel mogelijk ook in het weekend en in de avond.
AutoHolwerda
de Klim 9A
9202TM Drachten
06-36330647
info@autoholwerda.nl
www.autoholwerda.nl
Basisdekking voor uw auto
Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.
WA
Wettelijke Aansprakelijkheid
- Schade aan anderen
WA+
Beperkt Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
All Risk
Volledig Casco
- Schade aan anderen
- Diefstal, brand en ruitschade
- Aanrijding met loslopende dieren
- Nieuwwaarderegeling
- Schade aan uw eigen auto
E-mail aanbieder
Autotest
Honda CR-Z | Voortschrijdend inzicht
Wie nu 30 a 40 jaar oud is, keek als tiener waarschijnlijk verlekkerd naar de Honda CRX. Dankzij het veelbelovende uiterlijk en de bijbehorende prestaties was de CRX destijds een uiterst begeerlijke auto. De student van toen kon de benzine nog niet betalen, laat staan de hele auto. Wie nu een CRX zoekt, ziet zich geconfronteerd met afgetrapte, opgevoerde of uitgebouwde exemplaren waar alle charme van weleer van af is. Er is echter een oplossing: de CR-Z.
Wie de CR-Z ziet als een volwassen versie van de CRX zal het eens zijn met de keuze van Honda. Bijtelling en een laag verbruik zijn anno 2012 de belangrijkste reden om een auto te kopen.
Plus
- Zeer zuinig
- Volop rijplezier
- Spannende vormgeving
Min
- Onoverzichtelijk
- Weinig hoofdruimte
- Hard/goedkoop plastic in interieur
Conclusie
De Honda CRX was in de jaren '90 een luide, opdringerige, driftige, nerveuze sportwagen. De CR-Z heeft een even scherpe besturing, maar daarmee houdt de vergelijking op. De prestatiesdrang van weleer heeft plaatsgemaakt voor een milieuvriendelijke en bijtellingsvriendelijke hybride-aandrijving. Daarmee zijn de prestaties nog altijd voldoende, maar snel is de CR-Z zeker niet.
Een auto als deze wordt vaak als tweede auto gekocht. Zo'n auto rijdt weinig kilometers per jaar en dan gaan prestaties en rijplezier voor verbruik en bijtelling. Gezien de huidige verkoopcijfers zou een ouderwets sportieve CR-Z misschien succesvoller zijn geweest.
Wie de CR-Z juist ziet als een volwassen versie van de CRX zal het eens zijn met de keuze van Honda. Bijtelling en een laag verbruik zijn anno 2012 de belangrijkste reden om een auto te kopen en daar speelt de CR-Z perfect op in.