Lexus GS 300 3.0 V6 VVT-i Executive | Youngtimer | Orig NL | Parelmoerlak |

€ 10.850,-

afbeelding vergroten
Bouwjaar 17-05-2005
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 222.469 km
Deuren 4
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.995 cc
Vermogen 183 kW (249 pk)

Lexus GS 300 3.0 V6 VVT-i Executive | Youngtimer | Orig NL | Parelmoerlak |


€ 10.850,-

Algemeen

Bouwjaar 17-05-2005
Categorie Sedan
BTW / Marge Marge Financieren
Kmstand 222.469 km
Deuren 4
Kleur Wit Bod op je auto
Brandstof Benzine
Transmissie Automaat
Motorinhoud 2.995 cc
Vermogen 183 kW (249 pk)

Aanbieder

Bedrijfsnaam Jurjens Automotive
Contactpersoon M.W. Jurjens
Adres Setheweg 14d
Postcode 7942 LB
Plaats Meppel
Provincie Drenthe
Land Nederland
Telefoon +31 (0)522 - 855885 bel telefoonnummer toon telefoonnummer
E-mail e-mail sturen

Auto online verzekeren?

Bereken uw premie direct online!

Opties

  • abs
  • airbag bestuurder
  • airbags (achter)
  • airbags (voor)
  • airconditioning
  • automatic climate control
  • cd wisselaar
  • cruise control
  • electr. bedienbare buitenspiegels
  • electr. bedienbare ramen (voor)
  • electr. verstelbare bestuurdersstoel
  • lederen bekleding
  • lichtmetalen velgen
  • metallic lak
  • mistlampen (voor)
  • navigatiesysteem
  • parkeersensor
  • regensensor
  • startonderbreker
  • stoelverwarming
  • stuurbekrachtiging
  • traction control
  • xenon verlichting

Auto direct verkopen?

Laat je auto vandaag nog gratis taxeren en
ontvang direct een bod per e-mail.

Bijzonderheden meld een fout

Technische informatie
Aantal cilinders: 6
Transmissie: 6 versnellingen, Automaat
Aandrijving: Achterwielaandrijving
Bandenmaat: 225/50 R17
Acceleratie (0-100): 7,2 s
Topsnelheid: 240 km/u

Maten
Afmetingen (LxBxH): 482 x 182 x 143 cm
Wielbasis: 285 cm

Gewichten
Ledig gewicht: 1.595 kg
Laadvermogen: 530 kg
GVW: 2.125 kg
Max. trekgewicht: 2.000 kg (ongeremd 750 kg)

Interieur
Interieurkleur: Zwart
Aantal zitplaatsen: 5

Milieu
CO2-uitstoot: 232 g/km
Energielabel: D
Emissieklasse: Euro 4

Verbruik
Gemiddeld brandstofverbruik: 9,8 l/100km (1 op 10,2)
Brandstofverbruik in de stad: 14,4 l/100km (1 op 6,9)
Brandstofverbruik op de snelweg: 7,2 l/100km (1 op 13,9)

Onderhoud, historie en staat
Onderhoudsboekjes: Aanwezig (dealer onderhouden)
Schade: schadevrij
Aantal sleutels: 2 (2 handzenders)

Financiële informatie
Motorrijtuigenbelasting: € 240 - € 272 per kwartaal

| Lederen bekleding | Stoelventilatie | Xenon verlichting | Elektrisch zonnegordijn | Achteruitrijcamera | Lexus Soundsystem | Navigatiesysteem | Bluetooth | Elektriche stoelverstelling met memory | Stoelverwarming | Parkeersensoren voor + achter | Key-less | Cruise control | Originele lichtmetalen velgen | Dynamische bochtverlichting | Parelmoerlak | Youngtimer | Origineel Nederlands | 2005 | 222.469 km | EUR 10.850 |

Lexus GS 300 3.0 V6 VVT-i Executive (249pk)

Lexus staat synoniem voor topklasse. Verfijnde techniek gemaakt voor extreme duurzaamheid, moderne features, bijzondere details en uniek als het gaat om design en eigenschappen. In het geval van de GS-serie die we hier aanbieden blijkt dat maar eens al te meer. Nu, bijna 20 jaar later en ruim 220.000 km verder, voelt de GS nog steeds als nieuw. De techniek, het onderstel, de bediening, de staat bevestigd wat wij eigenlijk allemaal al weten. Een Lexus is simpelweg echt goed.

De GS300 wordt aangedreven via de achterwielen door een prachtige 3.0 V6 VVT-i benzinemotor met maar liefst 249pk. Tezamen met de 6-traps automatische transmissie een genot om mee onderweg te zijn. De variabele kleptiming maakt hem relatief zuinig, maar ook bloedsnel. In slechts 7,2 seconden accelereert de GS vanuit stilstand naar 100 km/h. De topsnelheid ligt op 240 km/h.

In deze Executive uitvoering waan je je in volledige luxe. Zo zetel je op forse zetels met zacht Nappa leder. In dit geval volledig elektrisch verstelbaar, met memorystanden, stoelverwarming en het leder is tevens geperforeerd voor de stoelventilatie. De middenconsole is tijdloos en nog steeds prachtig om te zien. Het centrale scherm is een touchscreen en via dit display bedien je alle instellingen, waaronder navigatie, audio, telefonie. Het systeem beschikt over een achteruitrijcamera. De cockpit is prachtig vormgegeven en voorzien van mooie details waaronder het Optitron glas dat weerspiegeling tegen gaat naarmate het licht feller wordt. Links van het stuurwiel is een bedieningspaneel verstopt dat uit het dashboard klapt. Hierin bedien je onder meer spiegels en

Basisdekking voor uw auto

Kies voor WA+ of All Risk en verzeker ook schade aan uw eigen auto mee.

WA

Wettelijke Aansprakelijkheid

  • Schade aan anderen

WA+

Beperkt Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling

All Risk

Volledig Casco

  • Schade aan anderen
  • Diefstal, brand en ruitschade
  • Aanrijding met loslopende dieren
  • Nieuwwaarderegeling
  • Schade aan uw eigen auto

E-mail aanbieder

 

Autotest

Lexus GS300h | Een heer in het verkeer

De Lexus GS was tot nu toe verkrijgbaar in één smaak: als "450h". Deze limousine met hybride-aandrijving zet verpletterende prestaties neer, terwijl het verbruik vergelijkbaar is met dat van een middenklasser. Nu is de GS er ook als "300h". Dit instapmodel levert heel wat bescheidener prestaties, maar daar staat een dito prijs tegenover.

Autotest | Lexus GS300h Een heer in het verkeer

De Lexus GS is er nu ook als 300h. De GS 300h presteert als een doorsnee middenklasser, maar is veel zuiniger en comfortabeler. Het sportieve weggedrag zorgt ook nog eens voor veel rijplezier.

Plus

  • uiterst comfortabel
  • subliem audiosysteem
  • beschaafde uitstraling, exclusief imago

Min

  • matige prestaties
  • nauwelijks zuiniger dan GS450h

Conclusie

De Lexus GS is voortaan ook leverbaar als 300h. Dit nieuwe instapmodel is zo'n 15.000 euro goedkoper dan de eerder geïntroduceerde 450h. Beide varianten hebben dezelfde statige uitstraling, smetteloze afwerking en hoogwaardige uitrusting. Ook het weggedrag is vrijwel gelijk, waarbij de F Sport uitvoering altijd voor een sportiever karakter zorgt.

Het grote verschil zit in de prestaties. De 450h levert prestaties van sportwagenniveau. De 300h is ongeveer even snel als een doorsnee middenklasser. Daarmee is dit instapmodel zeker niet traag, maar het gevoel van superioriteit ontbreekt. In theorie is de 300h beduidend zuiniger dan de 450h, in de praktijk ligt het verbruik in beide gevallen rond de 6.5 liter per 100 km.

Uiteindelijk is de keuze voor een 450h of 300h een kwestie van smaak. De 450h is machtig, comfortabel en sportief. De verleiding is daarom groot dit vermogen steeds opnieuw aan te spreken en als een bullebak door het verkeer te snijden. De 300h is juist welgemanierd, comfortabel en statig; een heer in het verkeer dus.

Deel deze advertentie